Veelgestelde vragen
Ik zoek een bepaald onderdeel, maar ik kan het niet vinden?
De onderdelen die wij kunnen leveren staan ingedeeld in de categorie waaronder het valt. Mocht u het niet tussen de categoriën kunnen ontdekken, dan kunt u rechtsbovenaan de pagina de zoekbalk gebruiken. Soms staat het net onder een ander woord vermeldt. Mocht u het artikel niet kunnen vinden of een specifiek onderdeel zoeken, dan kunt u ons altijd een email sturen zodat wij voor u kunnen kijken of wij dit speciaal kunnen bestellen.
Welke manieren van betaling en levering zijn er?
Wanneer u een bestelling bij ons plaatst kunt u ervoor kiezen om de bestelling te betalen met iDeal waarna de bestelling door de pakketbezorger bij u wordt geleverd. U kunt er ook voor kiezen om de bestelling bij ons af te halen in Kortenhoef. U kunt met pin betalen.
Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij verzenden op maandag, donderdag en vrijdag. Voor 15.00 uur besteld is diezelfde dag verstuurd. Bestellingen op dinsdag/woensdag worden op donderdag verstuurd. Bestellingen in het weekend versturen wij maandag. Ons bezorgschema en meer verzendinformatie vindt u hier terug.
Ik wil de bestelling komen afhalen, waar en wanneer kan ik dit doen?
Indien u ervoor kiest om de bestelling af te halen, dan kan dat bij ons magazijn in Kortenhoef. Wij zijn op maandag t/m vrijdag geopend van 08.30-12.00 en 13.00-17.00 uur. Het is tevens mogelijk om niet via de webshop te bestellen, maar gewoon bij ons langs te komen en uw bestelling rechtstreeks aan te kopen tijdens onze openingstijden.
Welke verzendkosten kan ik verwachten?
Voor onze leveringen maken wij gebruik van de pakketservice van PostNL. Voor pakketten tot 10kg berekenen wij u de verzendkosten van 6,75. Voor pakketten tot 30kg berekenen wij u de verzendkosten van 13,-. Bij bestellingen boven de 30kg wordt de bestelling indien mogelijk in 2 pakketten verdeel en berekenen wij u de verzendkosten van 26,-. Producten die te zwaar zijn voor pakketzending (staat bij product vermeld) dienen te worden afgehaald bij ons magazijn.
Mijn bestelling past in een envelop, waarom hanteren jullie dan toch pakketkosten?
Envelop zendingen zijn niet te traceren en we willen voorkomen dat een zending zoekraakt. Om te kunnen zorgen voor een goede en snelle levering maken we gebruik van de pakketservice met track & trace.
Waarom vragen jullie bij het rondmaken van de bestelling naar mijn telefoonnummer?
Het is vrijwel nooit nodig om klanten te bellen, maar het kan onverhoopt voorkomen dat er een vraag of onderhoud is met betrekking tot de gemaakte bestelling. We willen u dan graag kunnen bellen om alles goed te kunnen communiceren.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Producten kunnen binnen 7 dagen retour worden gestuurd indien er per abuis door ons verkeerde artikelen zijn geleverd of indien er per abuis verkeerde artikelen door de klant zijn besteld. Als koper heeft u een zichttermijn van 7 werkdagen (artikel 46a t/m 46j boek 7 Burgerlijk Wetboek). Daarmee heeft u het recht om bestelde artikelen te retourneren en het bedrag van het product retour te ontvangen. De gemaakte verzendkosten en eventuele retourkosten zijn voor rekening van de koper. Het retourrecht geldt niet voor artikelen die niet naar wens van de klant zijn. Zie ook onze retourinformatie.
Is een mist achterlicht verplicht?
Vanaf 1 juli 2006 moeten aanhangwagens tot 750kg verplicht voorzien zijn van een of meer mistachterlichten. Deze verplichting geldt ongeacht het bouwjaar van de aanhangwagen. Wel is er een uitzondering: indien de trekkende auto geen mistachterlicht heeft, dan hoeft de aanhangwagen deze ook niet te hebben. Voor aanhangwagens die zwaarder zijn dan 750kg (voorzien van eigen kenteken) geldt dat zij één of twee mistachterlichten moeten hebben, wanneer zij gebouwd zijn na 31 december 1997. Indien de aanhangwagen eerder is toegelaten, is een mistachterlicht niet verplicht.
Hoe zit het nou precies met de regels omtrent de hulpkoppeling?
Er is specifieke wetgeving omtrent de hulpkoppeling. Onderaan de pagina vindt u deze informatie in de footer onder 'Tips & Regelgeving'.
Moet ik mijn lading afdekken?
Er is specifieke wetgeving omtrent de ladingzekering. Onderaan de pagina vindt u deze informatie in de footer onder 'Tips & Regelgeving'.